RAZ, DWA, TRZY – ZANURZAMY SIĘ!

Dnia 12 lutego 2025 roku uczniowie z grupy drugiej klasy IIe (pod opieką p. prof. Eliny Szago-Lalak) wzięli udział w immersyjnej lekcji języka angielskiego. Tematem zajęć była dyskusja nad pytaniem: Czy graffiti i murale to sztuka, czy akt wandalizmu?

Aby znaleźć odpowiedź, udaliśmy się do centrum miasta, dokumentując napotkane murale i graffiti. Już na początku lekcji wśród uczniów pojawiły się podzielone opinie, co doprowadziło do utworzenia trzech grup. Pierwsza grupa stanowczo broniła graffiti jako formy artystycznego wyrazu. Druga, mniej liczna, uznawała je za przejaw wandalizmu i niszczenia mienia. Natomiast jedna osoba pozostała niezdecydowana.

Podczas spaceru uczniowie fotografowali graffiti i murale, a następnie, pracując w grupach, analizowali, które z nich można uznać za sztukę, a które stanowią akt wandalizmu. Każda grupa miała za zadanie wybrać jedno zdjęcie i uzasadnić swoją opinię w języku angielskim.

Kolejnym etapem zajęć było zaproponowanie zmian w reliefach na gmachu szkolnym. Uczniowie zasugerowali, by po jednej stronie znalazł się mural nawiązujący do znanego częstochowskiego klubu piłkarskiego, a po drugiej – zamiast obecnego reliefu – ich własne zdjęcia. A co wy na to?

Tego typu lekcje rozwijają umiejętność krytycznego myślenia oraz komunikacji w języku angielskim w autentycznym kontekście. Dodatkowo angażują uczniów w aktywne poznawanie kultury i przestrzeni miejskiej, co sprzyja lepszemu zrozumieniu tematu i rozwijaniu kompetencji społecznych.

Autorką newsa jest Pani Elina Szago-Lalak